lördag 17 oktober 2009

The playground was our ground.


Har kommit hem efter ett dygn borta. En minisemester fem minuter ifrån min verklighet. vin, cigaretter, öl och kramar. Vakna vid tolvtiden av att någon redan har varit vaken i flera timmar och antagligen verkligen verkligen verkligen velat att jag skulle vakna, kasnke för att skratta lite. för att vara lite. Dra på mig fin fin mörkgrön tjocktröja och äta god väldigt perfekt frukost med tusentals olika sorter te att välja på. Veta att egentligen borde man gå hem, börja dagen. Men inte bryr sig om att mobilen laddar ur, strunta i att klockan faktiskt tickar, snabbt. Och halvsova till dåliga zombiefilmer och skratta skrattet jag aldrig hört förr.

Nu är jag hemma, och min kropp är utvilad, har ingenting att klaga på och alla mina vänner ska vara under samma tak ikväll. Dricka öl och snacka. Och jag ska vara där. Och jag ska längta till nästa minisemester.







Stockholm om några dagar. Några få. Träffa grabbarna, skratta, dricka öl och mysa i soffor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar