onsdag 21 oktober 2009

And you say "schh"..


Jag går runt i en lägenhet som inte är min. Men den andas lugnt. Och livet har varit skit ett tag nu. Och igår var det fruktansvärt. Det var ont, det var hålla Li´s hand, det var inte förstå och det var svimma ner på golvet. Det var nål i fingret, nål i armen. Det var "Kom tillbaka på torsdag" "här får du lite tabletter" Det var "Vila", det var "dåliga värden" och det var frågor om livet. Och jag förstod ingenting.

Det var gråta tyst och det var kramas hårt. Det var mardrömmar på natten och ont i kroppen hela tiden.

Men lägenheten andas lugnt. Och jag ska snart gå och få lite luft.

Och det är aj aj aj i hela min kropp, när jag böjer mig ner och nästan inte kan resa mig igen för att det känns som om hela världen snurrar förbi mig. Det är gå sakta för att inte snubbla och mina händer är kalla. Händer som smeker ryggen av vänner som inte vet men som vill ge tröst. Och kramar runt hals av de som vet och som vill stötta lite mer.

Nu ska jag gå. Lägenheten andas fortfarande lugnt. Och jag längtar hit redan. Lapp på bordet och hejdå. Hejdå för den här gången och du behandlar mig bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar